Ekonomi

Vazgeçilmez Haline Gelen Kurum İçi Girişimcilik Nedir? Kurum İçi Girişimciliği Anlatıyoruz!

İç girişimcilik son zamanlarda çokça duyduğumuz bir olgu. Peki kurum içi girişim nedir? Nasıl oldu? Haydi içeriğimize!

iç girişimcilik ne demek?

Aslında bir nevi iç girişimcilik diyebiliriz. Kurumsal bir organizasyonun çalışanlarının gönüllü olarak kurumdan ayrılmadan fikir ve proje üretmesidir.

İç girişimcilik ilk olarak 1978 yılında ortaya çıkmıştır.

En değerli nokta, iç girişimcilerin şirketten tamamen bağımsız veya tamamen şirkete dahil olmasıdır.

Kurumlar, zorlu rekabet koşullarında öne çıkabilmek için çalışanlarına yönelik birçok farklı sistem geliştirmekte ve girişimci ruhlarını yükseltmeye çalışmaktadır. Bu da kurum içi teşebbüslerin ortaya çıkmasındaki en değerli etkenlerden biridir.

Kurum içi girişimciler, sıradan girişimcilerin aksine, gelişmeden çok güçlendirmeye odaklı çalışırlar.

Ana amaçlarına baktığımızda mevcut iş fikrini güçlendirmek ve farklı gelir modelleri elde etmek olduğunu görüyoruz.

İçine kapanık biri, genellikle şirketinin mevcut iş fikri üzerinde çalışır.

Sektörün durumunu, rekabetçi yapısını ve rakip analizlerini analiz ederek bu fikrini firmasına sunmaktadır. Beğenilir ve kabul edilirse projeyi devralır. Bu hem çalışanın motivasyonunu artıracak hem de şirketin mevcut konumunu güçlendirecektir.

Dünyadaki dev şirketler kurum içi girişimciliğe önem vermekte ve çalışanlarını bu şekilde seçmeyi tercih etmektedir.

FORD Motor Company ve SONY Computer Entertainment gibi kuruluşları örnek olarak verebiliriz.

Bu tür yapıların kurumlar bünyesinde mümkün kılınması şirketlerin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşımaktadır.

Şirketler için, çalışanlarının fikirlerini düşük maliyetle test etmelerine izin vermek, girişimciliği geliştirmenin değerli bir yolu olabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu